Πέρασαν οι ημέρες των γιορτών και του έντονου φαγητού που ξεκίνησε από την παραμονή των Χριστουγέννων, συνέχισε καθ’ όλο το διάστημα μέχρι την Πρωτοχρονιά και κατέληξε αισίως στα Θεοφάνια. Και φυσικά τα παιδιά μας έλαβαν μέρος, με την ψυχή τους και χωρίς περιορισμούς , σε όλη την γιορτινή ατμόσφαιρα αλλά το θέμα είναι πώς θα τα συνετίσουμε από εδώ και πέρα. Πώς θα επανέλθουν στη σωστή διατροφή μετά την εορταστική διατροφική “ανάπαυλα”.

Κατ΄ αρχήν, η μετάβαση από το “φάε ότι θες” στο “φάε ότι πρέπει” πρέπει να γίνει ομαλά. Να ξεκινήσουμε σταδιακά, δηλαδή, με βασικό στοιχείο το πρωινό που διεγείρει το μεταβολισμό και εφοδιάζει το σώμα με ενέργεια, ώστε να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες. Η αποκατάσταση της περιόδου νηστείας που αντιμετώπισε ο οργανισμός κατά την διάρκεια του ύπνου είναι το σημείο κλειδί στην τόνωση του μεταβολικού ρυθμού.


Σημεία – κλειδιά είναι:

  • Η κατανάλωση άφθονων φρούτων και λαχανικών (5 μερίδες/ημέρα) που αποτελούν τροφές φτωχές σε θερμίδες αλλά πλούσιες σε νερό και φυτικές ίνες, χορταίνουν γρήγορα τον οργανισμό και μειώνουν την απορρόφηση λίπους.
  • Η κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως, τα οποία τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό με ενέργεια και διατηρούν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα.
  • Η κατανάλωση από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να λάβει το παιδί όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.
  • Ο περιορισμός των γευστικών “ατασθαλιών” των μικρών μας σε μια φορά την εβδομάδα.
  • Αφήνετε τα παιδιά να τρώνε αργά το βράδυ.
  • Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα τους (περπάτημα και παιχνίδια στην ύπαιθρο).
  • Αποφύγετε υπερκατανάλωση σε τρόφιμα, όπως κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, dressing, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια να επανέλθουν στους κανονικούς τους ρυθμούς.
  • Μην αφήνετε τα παιδιά πολλές ώρες νηστικά, διότι τα επίπεδα σακχάρου μειώνονται με αποτέλεσμα να αναζητούν γρήγορη τόνωση και ενέργεια από γλυκιές  λιχουδιές.

Υγιεινές προστάσεις αντί για γλυκό που μπορείτε να καταναλώνετε καθημερινά:

  • Κακάο ρόφημα αναμεμιγμένο με κρύο ή ζεστό γάλα
  • 1-2 μπισκότα τύπου πτι-μπερ ολικής αλέσεως ή 2 μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά μπισκότα.
  • Μια δροσερή φρουτοσαλάτα με ποικιλία φρούτων μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς
  • Ζελέ light με φρέσκα φρούτα (1/ημέρα)
  • Γιαούρτι με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς
  • Γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα ή γλυκό κουταλιού
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως με γάλα
  • Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
  • Αποξηραμένα φρούτα

Ευθυμία Χ. Δέδε

Kλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc

Επιστημονική Διευθύντρια Λόγω Διατροφής Άνω Λιοσίων

Αχαρνών 30 & Γρηγορίου Λαμπράκη,  Άνω Λιόσια
Μ:6972016685
2102474743
E:efi.dede@gmail.com
*SITE www.efidede.gr