Η σωματική δραστηριότητα θεωρείται, από την παιδική κιόλας ηλικία, ένα από τα σημαντικότερα βήματα για την απόκτηση και την διατήρηση της υγείας μας. Η καλή φυσική κατάσταση, δηλαδή το επίπεδο που βρίσκονται όλες οι σωματικές, ψυχικές και πνευματικές παράμετροι σε μια δεδομένη στιγμή, είναι ταυτόσημη με την καλή σωματική εμφάνιση, την καλή υγεία και ένα επαρκές επίπεδο ικανοτήτων. Ως εκ τούτου, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά και τους έφηβους, να τα βοηθάμε να βελτιώνουν και τους 3 τύπους της φυσικής τους κατάστασης: την ευλυγισία, την αερόβια άσκηση, και την ενδυνάμωση των μυών και των οστών.


Η Ευλυγισία

Να δείξετε στα παιδιά σας το πώς να τεντώνουν τους μυς τους. Αφήστε τα να κάνουν εκτατικές ασκήσεις μαζί με σας. Όταν χρειάζεται, διορθώστε με ήπιο τρόπο τις κινήσεις τους, έτσι ώστε να αποκτήσουν καλές συνήθειες και να αντιληφθούν ότι υπάρχει ο κατάλληλος τρόπος να κάνουν εκείνες τις εκτατικές ασκήσεις που θα είναι αποτελεσματικότερες για την ευλυγισία τους.


Η Αερόβια άσκηση

Τα παιδιά συχνά, κάνουν αερόβια σωματική δραστηριότητα, χωρίς να το συνειδητοποιούν. Όταν παίζουν κυνηγητό, τρέχουν για να καταβρέξουν το ένα το άλλο ή για να πιάσουν ένα αντικείμενο που τους πετούν, όλα αυτά αποτελούν, χωρίς να το καταλαβαίνουν, ένα είδος αερόβιας σωματικής δραστηριότητας. Όταν κάνουν πεζοπορίες ή όταν πηγαίνουν με τα πόδια σε ένα κατάστημα, κάνουν επίσης αερόβια σωματική δραστηριότητα. Πολλά σχολεία και κοινότητες διαθέτουν προγράμματα ποδόσφαιρου, μπάσκετ για παιδιά και άλλες δραστηριότητες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να επιδοθούν τα παιδιά σας σε αερόβιες ασκήσεις και να συναντήσουν καινούργιους φίλους.


Η ενδυνάμωση των μυών

Η ποδηλασία, η κολύμβηση, η αναρρίχηση και η βοήθεια στις εργασίες της αυλής και του κήπου αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα από τις σωματικές δραστηριότητες που δυναμώνουν τους μυς.

Πολλά παιδιά δείχνουν να ενδιαφέρονται για τα βάρη. Όταν εποπτεύεται σωστά, η προπόνηση των παιδιών με βάρη είναι ασφαλής αλλά και χρήσιμη για την προετοιμασία τους σε ορισμένα αθλήματα, ώστε να αρχίσουν να εφαρμόζουν τις συνήθειες απόκτησης μιας καλής, για όλη την ζωή, φυσικής κατάστασης και σωματικής ικανότητας. Προτού αρχίσει το παιδί σας ένα πρόγραμμα προπόνησης στα βάρη θα πρέπει να συμβουλευθείτε τον παιδίατρο του παιδιού σας. Αυτό το είδος της σωματικής άσκησης δεν είναι κατάλληλο για κάθε παιδί.

Όταν τα παιδιά ασχολούνται με τα βάρη, θα πρέπει:

  • Να υπάρχει δίπλα τους ένα μεγάλο άτομο που γνωρίζει να χρησιμοποιεί τα βάρη.
  • Να είστε σίγουροι ότι τα παιδιά μαθαίνουν τη σωστή τεχνική. Εάν δεν μπορούν, ενδέχεται να βλάψουν τον εαυτό τους. Επίσης, όταν η τεχνική τους είναι λανθασμένη, υπάρχει το ενδεχόμενο να μην αποκομίσουν όλα τα αναμενόμενα οφέλη από την άσκησή τους με τα βάρη.
  • Να χρησιμοποιούνται αθλητικά όργανα που μπορούν να προσαρμοστούν στο σωματικό μέγεθος του κάθε παιδιού.
  • Να είστε βέβαιοι ότι τα παιδιά δεν ανταγωνίζονται με άλλα παιδιά, αλλά ούτε και με τις δικές τους προηγούμενες προσπάθειες. Αυτό μπορεί να τα εξωθήσει να υπερβούν, σε επικίνδυνο βαθμό, τα όρια της ασφάλειάς τους.
  • Να είστε σίγουροι ότι δεν μετακινούνται πολύ γρήγορα σε μεγαλύτερα βάρη. Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία το μέγεθος του βάρους που επιχειρούν να σηκώσουν. Τα παιδιά θα αποκτήσουν μεγαλύτερη μυϊκή δύναμη από την προπόνηση με τα βάρη, όταν κάνουν το σωστό αριθμό  ασκήσεων και επαναλήψεων των κινήσεων σε κάθε άσκηση.

Πηγή

kidsexercise.info