Καρπούζι …το δροσιστικό

Πιο συγκεκριμένα, το καρπούζι αποδίδει μόνο 30 θερμίδες ανά 100 γρ., 7,6 γρ. υδατάνθρακες, 94 γρ. νερό ενώ παράλληλα περιέχει αρκετές φυτικές ίνες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β6, Β1, C, λυκοπένιο, β-καροτένιο, κάλιο, μαγνήσιο και διαλυτές φυτικές ίνες. Η περιεκτικότητά του σε σάκχαρο και θερμίδες είναι χαμηλή (1 φλιτζάνι τσαγιού καρπούζι περιέχει μόνο 40 θερμίδες) ενώ δεν περιέχει καθόλου λίπη και χοληστερόλη. Έτσι, το καρπούζι συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, στην πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου, στη μνήμη, στη βελτίωση παθήσεων του ήπατος, σε κυστίτιδες, στην ουρική αρθρίτιδα και σε όλες τις φλεγμονές του ουροποιητικού συστήματος.

Τηγανητές πατάτες… στο φούρνο!

Πλούσιες σε υδατάνθρακες, οι πατάτες θα πρέπει να αποτελούν βασικό κομμάτι της διατροφής των παιδιών. Οι υδατάνθρακες παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό για τις σωματικές δραστηριότητες του παιδιού και βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος σε φυσιολογικά επίπεδα. Τι γίνεται, όμως, όταν ο μόνος τρόπος για να τις φάει το παιδί είναι να τις… βουτήξετε στο λάδι; Δοκιμάστε τον εξής τρόπο: Μπορείτε να τις καθαρίσετε και να τις κόψετε σε λεπτές ροδέλες (ναι, σαν πατατάκια!). Βάλτε μια λαδόκολλα στο ταψί, απλώστε τις πατατούλες επάνω, πασπαλίστε με λίγο αλατάκι και λίγο φρέσκο παρθένο ελαιόλαδο και βάλτε το ταψί στο φούρνο. Μόλις αρχίσουν να ροδίζουν και να ξεροψήνονται, κλείστε το φούρνο και στη συνέχεια σερβίρετε σε ένα μπολάκι. Αν θέλετε, μπορείτε να τις πασπαλίσετε με λίγη ρίγανη (αν και τα παιδιά πολλές φορές δεν θέλουν τίποτα«πράσινο» στο πιάτο τους) ή με λίγο τριμμένο τυράκι. Θερμίδες ανά μερίδα: 296kcals

Milk shake γευστικό και υγιεινό!

Τα παιδιά το λατρεύουν και η αλήθεια είναι, πως αν το φτιάξετε «σωστά» (δηλαδή υγιεινά) έχει πολλά να τους δώσει. Για να το πετύχετε, λοιπόν, αφήστε στην άκρη το παγωτό, πιάστε το γάλα, λίγα παγάκια και πολλά φρούτα. Ξεφλουδίστε τα φρούτα, κόψτε τα σε κομματάκια και βάλτε τα στο μπλέντερ μαζί με τα παγάκια. Αφού αποκτήσουν μια βελούδινη παχύρευστη μορφή, σερβίρετε σε ένα ποτήρι και στολίστε το με ένα κομμάτι φρούτο, μια ομπρελίτσα ή οποιαδήποτε άλλη “τσαχπινιά σας έρθει στο μυαλό. Για πιο γλυκιά γεύση, μπορείτε αν θέλετε να προσθέσεστε λίγη σκόνη βανίλια. Θερμίδες ανά μερίδα: 346kcals

Σουβλάκι, το υγιεινό!

Ναι κι όμως! Το σουβλάκι μπορεί να γίνει υγιεινό αν αποκλείσουμε από την παρασκευή του το λάδι και… τις τηγανητές πατάτες. Το χοιρινό κρέας αποτελεί πλούσια πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Δεύτερο συστατικό, η ντομάτα. Η ντομάτα περιέχει επίσης βιταμίνες Α και C, σίδηρο, κάλιο και ασβέστιο. Οι πρωτεΐνες μιας ντομάτας μέτριου μεγέθους ανέρχονται στο 1 γρ. τα ζάχαρα στα 4 γρ. Και οι φυτικές ίνες ανέρχονται στο 1 γρ. γεγονός που δείχνει τη χρησιμότητα της ντομάτας στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Η ντομάτα είναι το λαχανικό που είναι το πλουσιότερο σε λυκοπένιο. Άλλες γνωστές αντιοξειδωτικές ουσίες είναι οι βιταμίνες C και Ε.

Τρίτο συστατικό, το τζατζίκι. Πλούσιο σε ασβέστιο παρασκευάζεται από γιαούρτι, το οποίο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, το «σύμμαχο» για την υγεία των οστών και των δοντιών και ελάχιστη ποσότητα  φυτικών ινών και βιταμίνης C από τα λαχανικά που περιέχει  (αγγούρι και σκόρδο).

Το τέταρτο συστατικό, το κρεμμύδι, είναι φτωχό σε θερμίδες και νάτριο ενώ δεν έχει χοληστερίνη. Είναι πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες, όπως δισουλφίδια και τρισουλφίδια, που είναι υπεύθυνα για τη χαρακτηριστική μυρωδιά του αλλά και για τις αντιμικροβιακές και αντικαρκινικές του ιδιότητες. Επίσης, περιέχει φλαβονοειδή και ιδιαίτερα κουερσετίνη, που έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση ενώ παράλληλα προσφέρει στον οργανισμό βιταμίνες Β6 και C, φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ. Τόσο το καλαμάκι, όσο και η πιτούλα θα πρέπει να είναι ψημένα στη σχάρα (στο φούρνο ή την τοστιέρα). Αφού ψηθούν, έχετε ήδη ετοιμάσει το τζατζίκι (με λίγο λάδι), το απλώνετε και στη συνέχεια, προσθέτετε τη ντοματούλα και το κρεμμυδάκι. Ένα υπέροχο, ολοκληρωμένο γεύμα! Θερμίδες ανά μερίδα: 426 kcals

Σπιτική πιτσούλα!

Η ζύμη χαρίζει στο παιδί ενέργεια. Η ντομάτα της σάλτσας περιέχει λυκοπένιο και βιταμίνη C και Ε. Ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό στοιχείο, το τυρί είναι πλούσιο σε βιταμίνη D, το ζαμπόν ή η γαλοπούλα περιέχουν πρωτεΐνες και σίδηρο ενώ τα λαχανικά  εποχής είναι γεμάτα βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες πολύτιμες για τον οργανισμό του παιδιού. Γιατί, λοιπόν, να του τα στερήσετε; Φτιάξτε 2-3 μπαλάκια ζύμης και αφήστε τα να υπάρχουν «ετοιμοπόλεμα» στην κατάψυξη. Αφού ξεπαγώσετε το ένα και το ανοίξετε, βάλτε πάνω του λίγη σάλτσα ντομάτας, ρίξτε 2-3 ψιλοκομμένα λαχανικά (μην ξεχάσετε το κρεμμυδάκι), ζαμπόν, κοτόπουλο ή γαλοπούλα και πασπαλίστε τα όλα με τυράκι. Έτοιμη για τον φούρνο και… την κοιλίτσα του! Θερμίδες ανά κομμάτι: 278kcals


Ευθυμία Χ. Δέδε

Kλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος BSc

Επιστημονική Διευθυντήρια  Λόγω Διατροφής Άνω Λιοσίων

Αχαρνών 30 & Γρηγορίου Λαμπράκη, Άνω Λιόσια
Μ:6972016685
Τ:2102474743
E:efi.dede@gmail.com
*SITE www.efidede.gr