Συχνά οι γονείς έχουν αρκετό άγχος για το αν το παιδί τους είναι έτοιμο να προαχθεί στην Α’ τάξη του Δημοτικού. Η Α’ Δημοτικού είναι η βάση για την μετέπειτα σχολική πορεία του παιδιού, επομένως όσο πιο έτοιμο είναι το παιδί τόσο πιο εύκολα θα καταφέρει να ανταπεξέλθει με επιτυχία στις μαθησιακές και στις σχολικές υποχρεώσεις του. Αυτό λοιπόν, θα το ορίσουμε ως σχολική ετοιμότητα. Για την σχολική ετοιμότητα του παιδιού υπάρχουν διάφορες αξιολογητικές δοκιμασίες που ανάλογα τον ειδικό που το χορηγεί ελέγχει και αξιολογεί τις εκάστοτε δεξιότητες. Οι ειδικοί επιστήμονες είναι ο Λογοπαθολόγος, ο Εργοθεραπευτής, ο Ειδικός Παιδαγωγός και ο Ψυχολόγος.

Πότε όμως θα πρέπει ο γονέας να απευθυνθεί σε κάποιον ειδικό; Ας παραθέσουμε κάποια βοηθητικά ερωτήματα:

*Το παιδί αρθρώνει σωστά όλους τους ήχους της γλώσσας;

*Μπορεί το παιδί να αφηγηθεί μια απλή ιστορία;

* Εκτελεί σύνθετες εντολές; (για παράδειγμα: ζωγράφισέ μου έναν μπλε κύκλο πανω στο ρόζ χαρτί)

*Μπορεί να βρεί λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο; ( πες μου μια λέξη που να ξεκινάει με /β/)

*Μπορεί να εκτελέση ακουστικές εντολές για τη δομή της λέξης;

*Γνωρίζει τοπολογικές έννοιες;

* Πιάνει σωστά το μολύβι;

*Γνωρίζει ποσοτικές έννοιες;

*Έχει καλή συγκέντρωση;

*Είναι υπερκινητικό;

* Ακολουθεί όρια και κανόνες;

* Χρησιμοποιεί το ψαλίδι;

*Ξεχωρίζει το Δεξί από το Αριστερό;

* Έχει καλή ακουστική και οπτική μνήμη;

Το κάθε παιδί βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μοναδικό. Τα παραπάνω ερωτήματα είναι ενδεικτικά και δεν αποτελούν θεραπευτικό ή διαγνωστικό εργαλείο. Όλοι οι γονείς φρόνιμο θα ήταν να έρθουν σε επικοινωνία με κάποιον ειδικό επιστήμονα, να συζητήσουν και να εκφράσουν τις ανησυχίες τους για το παιδί και συνάμα να πραγματοποιηθεί η περαιτέρω αξιολόγηση του παιδιού.


Τζούλια Α. Κορωνιά BA-SLP

Λογοθεραπεύτρια

+00302106628688
+00306943106228
tzouliakoronia@gmail.com
SpeechLab Kυπρου 54 Κορωπι 19400
Facebook: https://web.facebook.com/tzouliakoronia/


Η Τζούλια Κορωνιά είναι πτυχιούχος Λογοθεραπεύτρια, απόφοιτη του τμήματος Λογοθεραπείας του Ευρωπαικού Πανεπιστημίου Κύπρου, το οποίο είναι αναγνωρισμένο από τον Διεπανεπιστημιακός Οργανισμός Αναγνωρίσης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π). Είναι εγγεγραμένη στον Σύλλογο Λογοπαθολόγων της Ελλάδας, αλλά και στο Σύλλογο Λογοθεραπευτών της Κύπρου. Παρακολουθεί Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα σπουδών στις « Διαταραχές της Επικοινωνίας» στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έχει σημαντική κλινική εμπειρία τόσο σε ανήλικους, όσο και σε ενήλικους ασθενείς σε Κύπρο και σε Ελλάδα. Ένα σημαντικό μέρος της διπλωματικής της εργασίας με θέμα «  Ευαισθησία της γνωστικής αξιολόγησης Μόντρεαλ (Montreal Cognitive Assessment, MoCA), σε ασθενείς με Πολλαπλή Σκλήρυνση.», που εκπονήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών της, έλαβε χώρα στο Ναυτικό Νοσοκομείο, στο οποίο αξιολόγησε τις γνωστικές ικανότητες ασθενών με Πολλαπλή Σκλήρυνση. Ενημερώνεται συνεχώς επιστημονικά μέσω σεμιναρίων που παρακολουθεί και συσχετίζονται με τις δυσκολίες στον λόγο, στην ομιλία και τη συμπεριφορά, κυρίως σε παιδικό πληθυσμό. Συνεργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης με διάφορες ηλεκτρονικές σελίδες αρθρογραφώντας, ενώ από το 2012, διατηρεί τον δικό της ιστότοπο.  Έχει συνεργασία με διάφορους παιδικούς σταθμούς με σκοπό της εγκαιρη διάγνωση και αξιολόγηση, των μαθητών σε δυσκολίες ομιλίας, λόγου και επικοινωνίας. Σε συνεργασία με σχολεία και συλλόγους γονέων και κηδεμόνων διοργανώνει ομιλίες με σκοπό την ενημέρωση τόσο γονέων όσο και ειδικών για την πρόληψη και την αντιμετώπιση διαταραχών λόγου και ομιλίας. Η Τζούλια Κορωνιά εργάζεται ιδιωτικά τόσο στο Κέντρο που διατηρεί στο Κορωπί, όσο και με κατοίκον συνεδρίες.