Τα φρούτα είναι οι τροφές που τις αποφεύγουν περισσότερο από όλες τα παιδιά. Παρ’όλα αυτά, υπάρχουν τρόποι για να ενθαρρύνουμε το παιδί μας να τα φάει (2-4 μερίδες ωμών-αποξηραμένων-κονσερβοποιημένων φρούτων συστήνονται καθημερινά για τα παιδιά) και να τα αγαπήσει με τον καιρό. Ας δούμε μερικούς από αυτούς:


  • Βάζουμε κάποιο μπολ με διάφορα φρούτα σε σημείο που να φαίνεται (γενικά φυλάμε τα τρόφιμα που δε θέλουμε να τρώει το παιδί μας σε σημείο που να μην τα βλέπει εύκολα).
  • Είναι καλό να κόβουμε τα φρούτα και να τα προσφέρουμε στο τραπέζι σε μορφή φρουτοσαλάτας. Τα κομμένα και καθαρισμένα φρούτα έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να φαγωθούν από εκείνα που περιμένουν ολόκληρα σε ένα μπολ. Μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι για να γίνουν πιο εύγευστα ή και λίγη κανέλα.
  • Προσφέρουμε στο παιδί φρούτα τα οποία ωριμάζουν την κατάλληλη εποχή πχ. οι εισαγόμενες φράουλες το χειμώνα είναι συνήθως άνοστες ενώ είναι πολύ πιο απολαυστικές κατά το τέλος της άνοιξης–αρχή καλοκαιριού.
  • Πολλά παιδιά αντιδρούν άσχημα σε ανεπιθύμητες κηλίδες ή στίγματα πάνω στα φρούτα τους. Μαθαίνουμε το παιδί μας να κόβει τις συγκεκριμένες περιοχές από το φρούτο του, παρά να το πετάει ολόκληρο. Αν δεν πετύχει μια τέτοια προσέγγιση, τότε κόβουμε τα φρούτα και φτιάχνουμε μια φρουτοσαλάτα με διάφορα είδη.
  • Κόβουμε μικρά κομματάκια φρούτων και τα προσθέτουμε στο γιαούρτι ή στα δημητριακά ή μέσα σε ένα μπολάκι με ζελέ.
  • Μπορούμε να πολτοποιήσουμε τα φρούτα, να τα βάλουμε στην κατάψυξη και έτσι να φτιάξουμε σπιτική γρανίτα (χωρίς προσθήκη ζάχαρης).
  • Μια γευστική ιδέα είναι να φτιάξουμε ένα smoothies με γάλα ή γιαούρτι, κομμένες φέτες από κάποιο φρούτο πχ μπανάνα ή φράουλα, λίγο μέλι, κανέλα + θρυμματισμένα παγάκια.
  • Μπορούμε να δώσουμε στο παιδί μας αποξηραμένα φρούτα όπως βερίκοκα, σύκα και σταφίδες.
  • Αναμειγνύουμε πολλά ξερά φρούτα (όπως παπάγια και ανανάς) και να τα σερβίρουμε πάνω σε πολύ λεπτή φέτα κέικ.
  • Μια άλλη καλή λύση είναι να του δώσουμε να δοκιμάσει κομπόστα.
  • Ανοίγουμε κονσέρβες με φρούτα και τις βάζουμε σε μπολ μέσα στο ψυγείο. Διαλέγουμε αυτές που βρίσκονται μέσα στο χυμό τους και όχι σε σιρόπι, για να αποφύγουμε τη ζάχαρη. Τα κρύα φρούτα είναι ένα δροσιστικό επιδόρπιο ή σνακ.
  • Αναμειγνύουμε χυμό φρούτων και λαχανικών και να φτιάξουμε κοκτέιλ. Δοκιμάζουμε ντοματοχυμό με χυμό πορτοκάλι και λίγο χυμό από λεμόνι ή ό,τι άλλο αρέσει στο παιδί.
  • Τα παιδιά συνήθως ενθουσιάζονται με πρωτότυπες ιδέες, όπως τα σουβλάκια από φρούτα. Βάζουμε κομμάτια από διάφορα φρούτα, πχ. ανανά, πεπόνι, μήλο, αχλάδι και αφήνουμε το παιδί να δημιουργήσει συνδυάζοντάς τα.
  • Φτιάχνουμε ένα ουράνιο τόξο από φρούτα. Κόβουμε διάφορα φρούτα σε φέτες και κομμάτια και αφήνουμε το παιδί να φτιάξει ένα ουράνιο τόξο με αυτά, ανάλογα με τα χρώματα, σε ένα πιάτο.
  • Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας και να ενθαρρύνουμε και τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο, φτιάχνοντας ιστορίες για φρούτα. Για παράδειγμα, δημιουργούμε ολόκληρες περιπέτειες με πολεμιστές μήλα και αχλάδια που κρύβονται μέσα σε μια σπηλιά φτιαγμένη από καρπούζι.
  • Για παιδιά που έχουν ακόμα ασταθή τα μπροστινά δόντια, καλό θα ήταν να κομματιάζουμε φρούτα που είναι σκληρά, όπως το μήλο και αχλάδι ή να τους προσφέρουμε κάποια εναλλακτική επιλογή.
  • Όταν δίνουμε στο παιδί κάποιο φρούτο για το σχολείο, καλό θα ήταν να το έχουμε κόψει σε κομματάκια, να το ραντίσουμε με λίγο χυμό λεμονιού για να μη μαυρίσει και να το τυλίξουμε με κάποια μεμβράνη.
  • Όταν παίρνουμε το παιδί από το σχολείο, συνήθως πεινάει πολύ, οπότε καλό είναι να έχουμε στο αυτοκίνητο κάποιο φρούτο που του αρέσει για κολατσιό.
  • Μπορούμε για επιδόρπιο να ψήσουμε κάποιο μήλο ή αχλάδι και να ρίξουμε από πάνω λίγη σοκολάτα ή γλυκά μπαχαρικά, όπως κανέλλα.
  • Mπορούμε να φτιάξουμε σπιτική μηλόπιτα και να προσφέρουμε ένα μικρό κομμάτι στο παιδί μας αντί για κάποιο πιο παχυντικό γλυκό.
  • Μπορούμε να φτιάξουμε σπιτικό κέικ με μπανάνα ή λεμόνι και να προσφέρουμε ένα μικρό κομμάτι στο παιδί μας αντί για κάποιο πιο παχυντικό γλυκό.

Μαρία-Χριστίνα Αλεξοπούλου MSc

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Master Of Science, University of Glasgow
Εξειδίκευση στη διαχείριση βάρους παιδιών-εφήβων
Ζακύνθου 10, Άνω Γλυφάδα
Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2109636211, 6948835610
E-mail: alexopoulou@paidi-diatrofi.gr
Website: www.paidi-diatrofi.gr